De naam is een samensmelting van onze achternamen Wilbrink en Brinkman. Bevriend vanaf de basisschool tot aan het ontdekken van onze passie voor speciaalbier. Hierdoor was het logisch dat ons DNA en achternamen verwerkt moesten worden in de bedrijfsnaam.
De huisstijl refereert naar onze achtergrond en dus ook onze achternamen. In onze vaderlandse geschiedenis vervulde de brink een speciale rol in het dorp. Vanaf de brink (rand) van het dorp werd het vee verzameld, vervolgens trok men vanaf dit punt naar de gezamenlijke weidegrond. In de loop der tijd werden de open vlaktes rondom de brink bebouwd en ontstonden verschillende dorpspleinen die vaak de 'brink' worden genoemd.
Tim Juffermans (studio 071) heeft ons geholpen bij het vertalen van onze achtergrond in de huisstijl. Hierdoor is veel gebruik gemaakt van dorpswapens of zegels. De 'Brink' (open vlakte en bebouwing) is eveneens terug te vinden in het etiket voor de seizoensbieren.
Vanaf de allereerste brouwsessie tot aan de laatste zullen we nooit zwoegen voor concessies in onze recepten. Dit resulteert altijd in bieren die we zelf graag drinken en dus ook zouden kopen. Hoe vaak hebben we immers niet teveel betaald voor speciaalbiertjes die achteraf helemaal niet speciaal waren. Wanneer we onszelf als referentiekader nemen worden de biertjes altijd bijzonder. Het kan zijn dat ons bier hierdoor afwijkt ten opzichte van de traditionele stijlen en brouwers. Hopelijk delen jullie dezelfde visie, proost!
We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.